29. studenog 2011.

Komunikacija s bolesnikom u koronarnoj jedinici

Pripremile: Keleković Sanja, ms., Katarina Arbanas, bacc.med.techn., Karolina Prihoda, ms., Kuserbanj Ivana, ms.

Klinika za unutarnje bolesti, Zavod za kardiologiju, Koronarna jedinica, KBCSM

 
 

Komunikacija je dinamičan i složen proces pomoć kojeg ljudi šalju i primaju verbalne i neverbalne poruke s ciljem međusobnog razumijevanja. Prema V. Henderson ona je i jedna od osnovnih ljudskih potreba. Komunikacija je osnova svakog međuljudskog odnosa i značajna je vještina kojom medicinska sestra treba raspolagati prilikom pružanja sestrinske skrbi. Dobra komunikacija nam omogućuje prikupljanje kvalitetnih podataka te nam pomaže da individualiziramo pristup pacijentu i holistički usmjerimo provođenje zdravstvene njege. S obzirom na težinu zdravstvenog stanja i vitalnu ugroženost pacijenta koji se radi kontinuiranog  monitoringa i daljnjeg liječenja primaju u koronarnu jedinicu komunikacija s tim, pacijentima je specifična i zahtjeva puno znanja i staloženosti.

U koronarnoj jedinici KBC Sestre Milosrdnice u razdoblju od 1.07. - 1.08.2011. provedeno je istraživanje kojem je cilj bio utvrditi stupanj zadovoljstva komunikacije između bolesnika i medicinskih sestara. Istraživanje je provedeno na 50 ispitanika (izabranih metodom slučajnog odabira) i medicinskim sestrama zaposlenim u koronarnoj jedinici pomoću posebno strukturiranog upitnika. Prema rezultatima istraživanja vodeću dijagnozu koja je uzrok prijema u koronarnu jedinicu je akutni infarkt miokarda. Kod bolesnika neupućenost i nedostatak znanja potenciraju strah, zabrinutost i negativno djeluju na samopercepciju. Dobivanjem jasnih informacija o stanju i postupcima koji se izvode oko bolesnika, a koje medicinska sestra može pružiti u okviru svojih mogućnosti, imaju pozitivan učinak. Isto tako na emocionalno stanje pacijenta pozitivno utječe aktivno slušanje, otvoreni razgovor temeljen na povjerenju i poštovanju, asertivnost i empatija medicinskih sestara.Večina ispitanika (84%) zadovoljna je ostvarenom komunikacijom sa medicinskom sestrom. Bolesnici koji nisu bili zadovoljni, osnovni uzrok vide u nedostatku vremena medicinskih sestara.

 
Copyright © Sva prava pridržana, KBCSM